Michelle and Barack Obama (Getty Images News)

Remember that story in the Telegraph about Michelle Obama spending $50,000 at an Agent Provocateur store on a shopping spree with the queen of Qatar? The White House denied the account right away, and now the paper seems to be admitting that it was totally made up. Here's the paper's apology:

Further to our article “First Lady’s luxury buys boost Agent Provocateur” (Jan 30), we would like to make clear that the “shopping spree” involving Her Highness Sheikha Moza and Michelle Obama that we referred to in fact never occurred, and that Her Highness has never been shopping with Mrs Obama, at Agent Provocateur or otherwise, and has never sought to have any part of New York closed off to enable her to shop undisturbed. We apologise for the distress and embarrassment this article caused.


We can almost hear the sighs of disappointment coming from CPAC as conservative critics of the Obamas take this incident out of their arsenal and go back to focusing on the first lady's horribly offensive efforts to encourage kids to be healthy, and other similarly outrageous behavior.


Read more at the Telegraph.

Like The Root on Facebook. Follow us on Twitter.